Friday, January 6, 2012

2012

salam..

setahun aku tak menulis..
tetibe.. rase nk kongsi satu benda..
lebih tepat lagi perasaan.. koot~
hhaha..

tahun ni adalah merupakan tahun terakhir aku dkt…
nk kata sedih..? semestinye tidak..
gembire?? mestila..
x sabar nk habis spm..

tahun ni.. yela.. walaupon bru seminggu kat sekolah..
rse macam.. kosong..
aku berasa sangat2 kehilangan...
walaupun disekeliling aku.. ramai je kawn..
tp aku tetap rse ade yg x lengkap..

kalau dulu..
kalau aku sedih.. atau gembire.. atau perlukan someone untuk aku bercerite atau mendengar masalah..
aku tahu nk pergi pade siape..
tapi.. sekarang..
aku x tahu..

jiwa aku sgt kosong..
hati aku macam tak ada kat situ
setiap kali sebelum masuk waktu maghrib..
aku mesti akan teringat kawan-kawan aku..
yang sekarang pergi ke sekolah lain tinggalkan sku sorang-sorang disni.

bile aku renung2kan..
aku tahu.. ade sesuatu Allah nak ajar kepada aku..
ade sesuatu yang Allah nk tunjukkan kepada aku..
kan kite selau dengar ayat ni..

'setiap peristiwa ada hikmahnya'

bagi aku,
Dia nak aku lebih dekat dengan Dia
Dia nak aku selalu bergantung kepadaNya..
Dia nak membuka peluang yang sangat besar kepadaku supaya aku lebih
tekun beribadah kepadaNya
sebab..
Dia sangat sayangkan hambaNya..
ALLAH Maha Penyayang..

aku berjanji pada diriku..
untuk mencari hidayahNya
untuk mencari keredhaanNya..

AKU NAK JADI BAIK! :D


No comments:

Post a Comment